با توجه به شرایط اقتصادی جامعه ایران خیلی از افراد به فکر درآمد دلاری هستند. یوتیوب گزینه‌ی مناسب برای افرادی است که به فکر درآمد دلاری هستند. اما نقد درآمد یوتیوب یکی از بزرگترین چالش‌ها، برای افرادی است که در ایران زندگی می‌کنند و مشغول تولید محتوای ویدیویی برای شبکه یوتیوب هستند.  دراصل یوتیوب یکی از بزرگترین و محبوب ترین پلتفرم‌های ویدئویی در جهان است که هر روز میلیاردها بازدیدکننده را جذب می‌کند.

بسیاری از افراد از یوتیوب به عنوان یک منبع سرگرمی، آموزش، اطلاع رسانی و ارتباط با دنیا استفاده می‌کنند. اما آیا شما می‌دانید که چگونه یوتیوبر‌ها کسب درآمد دلاری دارند؟ در این وبلاگ، ما قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه درآمد یوتیوب خود را محاسبه کنید و چه عواملی بر آن تاثیر دارد و چگونه نقد درآمد یوتیوب انجام می‌شود تا انتهای مطلب در مگاکیف با ما همراه باشید تا جواب سوالات خود را در مورد نقد درآمد دلاری یوتیوب بیابید.

محاسبه درآمد یوتیوب

برای اینکه بتوانید درآمد خود را از یوتیوب بدست آورید، شما باید اول به [برنامه شرکای YouTube] بپیوندید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد که تبلیغات را در ویدئو‌های خود فعال کنید و درآمد حاصل از آن را در قالب [AdSense] (سرویس تبلیغات گوگل) دریافت کنید. البته شما باید برای ورود به این برنامه، شرایط خاصی را داشته باشید، مثلا حداقل 1000 مشترک و 4000 ساعت تماشای ویدئو در 12 ماه گذشته داشته باشید. اما فقط فعال کردن تبلیغات کافی نیست. شما همچنین باید به عامل‌های دیگر هم توجه کنید که بر مقدار درآمد شما تاثیر دارد. این عامل‌ها عبارتند از:

  • CPM (Cost Per Mille): هزینه هر هزار بازدید تبليغاتي: این عدد نشان می‌دهد که یوتیوب چقدر به شما برای هر هزار بازدید از تبلیغات شما پرداخت می‌کند. این عدد بستگی به نوع و کیفیت تبلیغات، موضوع ویدئو، مکان بازدیدکنندگان و …. دارد. به طور متوسط، CPM در یوتیوب حدود 2 دلار است.
  • RPM (Revenue Per Mille): درآمد هر هزار بازدید: این عدد نشان می‌دهد که شما چقدر از هر هزار بازدید از ویدیوهای خود درآمد دارید. این عدد برابر است با درآمد کل شما تقسیم بر تعداد بازدیدهای شما در 28 روز گذشته، این عدد معمولا کمتر از CPM است. زیرا شامل مالیات یوتیوب  می‌شود.
  • CTR (Click Through Rate): نرخ کلیک. این عدد نشان می‌دهد که چند درصد از بازدیدکنندگان ویدیو‌های شما روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند. این عدد بستگی به جذابیت تبلیغات، محتوای ویدئو، طول ویدئو و …. دارد. به طور متوسط، CTR در یوتیوب حدود 2 درصد است.

با توجه به این عامل‌ها، ما می‌توانیم فرمول ساده ای برای محاسبه درآمد یوتیوب بنویسیم.

نقد-درآمد-یوتیوب

فرمول محاسبه درآمد یوتیوب

RPM × تعداد بازديدها / 1000 = درآمد

برای مثال، فرض کنید شما 10 ویدئو دارید که هر کدام 10000 بازديده دارند. فرض کنید RPM شما 3 دلار و CTR شما 1.5 درصد باشد. در این صورت، درآمده شما برابر است با:

3 × (10 × 10000) / 1000 = 300 دلار

البته این فقط یک فرمول ساده است و در عمل، ممکن است عامل‌های دیگر هم بر درآمد شما تاثیر بگذارند. به علاوه، شما نباید فراموش کنید که فقط قسمت کوچکی از درآمد خود را به صورت نقدي دريافت مي كنيد و بقيه آن را باید برای پرداخت هزینه‌های خود، مثل تجهيزات، نرم افزار، كاركنان و … استفاده كنید.

شرایط نقد درآمد یوتیوب

برای نقد کردن درآمد از یوتیوب، شما باید شرایط زیر را رعایت کنید.

  • شما باید به برنامه شرکای YouTube بپیوندید و تبلیغات را در ویدئو‌های خود فعال کنید.
  • شما باید حداقل 1000 مشترک و 4000 ساعت تماشای ویدئو در 12 ماه گذشته داشته باشید.
  • محتوای کانال خود را با خط مشی‌ها و سیاست‌های محتوایی و تبلیغاتی گوگل سازگار کنید.
  • حتما یک حساب Google AdSense داشته باشید و آن را به کانال یوتیوب خود متصل کنید.
  • شما باید درآمد خود را از طریق حساب AdSense دریافت کنید. برای اینکه بتوانید درآمد خود را نقد کنید، شما باید حداقل 100 دلار درآمد داشته باشید برای نقد درآمد یوتیوب به سایت مگاکیف مراجعه کنید.
  • شما باید یک آدرس پستی معتبر داشته باشید و آن را با استفاده از یک کد پین که گوگل به شما ارسال می‌کند، تأیید کنید.
  • باید یک حساب بانکی داشته باشید و آن را با استفاده از چند سنت که گوگل به شما واریز می‌کند، تأیید کنید.

3 روش نقد درآمد یوتیوب

نقد درامد یوتیوب به چه صورت است؟ این سوال بسیاری از یوتیوبر‌های ایرانی است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برای نقد کردن درآمد یوتیوب، شما باید به برنامه شرکای YouTube بپیوندید و یک حساب Google AdSense داشته باشید. اما مشکل اینجاست که گوگل به دلیل این که ایران را تحریم‌های اقتصادی کرده است،  کاربران ایرانی نمی‌توانند حساب AdSense خود را با آدرس و حساب بانکی ایران فعال کنند. سه روش اصلی برای نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران وجود دارد:

روش اول: کمک گرفتن از آشنایان خارج از کشور. 

در این روش، شما می‌توانید از یک دوست یا فامیل خود که در خارج از ایران زندگی می‌کند، بخواهید که یک حساب AdSense برای شما بسازد و آن را به کانال یوتیوب شما متصل کند. سپس شما می‌توانید درآمد خود را به حساب AdSense خود واریز کنید و از طرف دوست یا فامیل خود، آن را به صورت نقد یا حساب بانکی در ایران دریافت کنید. البته شما باید به هزینه‌های پست و مالیات هم توجه کنید.

روش دوم: استفاده از شرکت‌های واسطه. 

در این روش شما می‌توانید با شرکتی که خدمات نقد درآمد یوتیوب انجام می‌دهد، همکاری کنید. شرکت مگاکیف، نقد درآمد حاصله از یوتیوب را آنی انجام می‌دهد. کافی است که وارد سایت مگاکیف شوید ثبت نام خود را انجام دهید و در بخش لیست خدمات روی گزینه‌ی نقد درآمد دلاری کلیک کنید و سفارش خود را ثبت کنید تا درآمد شما سریع نقد شود. 

روش سوم: گرفتن اقامت خارج از کشور. 

در این روش باید به کشور‌های همسایه‌ای چون ترکیه سفر کنید و در آنجا اقامت بگیرید تا بتوانید افتتاح حساب داشته باشید. بعد از ساخت حساب امکان نقد درآمد یوتیوبی برای شما امکان پذیر است. فقط دقت کنید هزینه این روش بسیار بالا است. 

کلام پایانی

کسب درآمد از یوتیوب می تواند یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن علایق خود با جهان و در عین حال کسب درآمد باشد. با این حال، به تلاش و فداکاری زیادی نیاز دارد. اگر به دنبال ثروت سریع هستید، یوتیوب احتمالاً بهترین گزینه برای شما نیست. کاربران گرامی لطفا نظر خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول؟

1.برای کسب درآمد از یوتیوب باید چه شرایطی داشت؟
شرایط کسب درآمد از یوتوب داشتن یک کانال فعال در یوتیوب است که داری 1000 سابسکرایب و 4000 ساعت تماشا باشد می باشد.

2.آیا محتوای فارسی کانال، مشکلی ایجاد می کند؟
خیر.یوتیوب به محتوا‌های فارسی ایرادی نمی گیرد و تمامی کاربران می توانند از محتوای فارسی در یوتیوب کسب درآمد بکنند.

3.درآمد یوتیوبرها چقدر است؟
دامنه درآمد یوتیوبرها بسیار گسترده است. برخی از یوتیوبرها به درآمد ناچیزی دست پیدا می کنند، در حالی که برخی دیگر میلیون ها دلار در سال درآمد دارند. درآمد شما به عوامل دیگر بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب مرتبط

پشتیبانی 24 ساعته برترپرداخت!

امکان ارسال تیکت همه روزه از ساعت 9 صبح تا 12 شب در کمترین زمان ممکن توسط تیم پشتیبانی برترپرداخت